DŽON DŽERARD

MESTO: Kinoteka
ADRESA: Uzun Mirkova 1
DATUM: 12.03.2019.
VREME: 10:00

Projktovana na ulicu iz izloga galerije svakodnevna projekcija (osim nedelje) Džon Džerard je jedan od najaktuelnijih svetskih vizuelnih umetnika koji se bavi savremenim tehnologijama. Rođen je u Dablinu 1974 godine a studirao je u Oksfordu I Čikagu. Bio je deo prestižnih programa umetničkih rezidencija od Austrije do Kanade, a 2009 je bio pozvan na šestomesečnu rezidenciju Rijksakademie van Beeldende Kunsten u Amsterdamu. Njegov pristup konstruisanju umetničkog dela je vrlo specifičan jer osim što se bavi problematičnim temama savremenog društva koristi i najsavremenije kompjuterske tehnologije. Džerardov način stvaranja dela podrazumeva kombinovanje na desetine hiljada digitalnih fotografija kojima rekonstruiše određene scene ili mesta kao digitalnu simulaciju. On upotrebljava tehnologiju koja se koristi u video igricama da bi se postigao efekat realnosti dok su njegove konstrukcije suštinski artificielne. One kombinuju sve ono što je za umetnika važno, čak i ono što možda ne postoji na datoj lokaciji u datom momentu, i na taj način stvara kritičnu masu informacija koje ono što vidimo čine hiper realnim i hiper kritičnim. Od 12.-17. marta, u okviru Beogradskog irskog festivala, imaćemo priliku da se po prvi put upoznamo sa radovima ovog umetnika. Digitalne simulacije će biti prikazane na lokaciji u centru grada.

JOHN GERRARD

VENUE: Kinoteka
ADDRESS: Uzun Mirkova 1
DATE: 12.03.2019.
TIME: 10:00

Daily live stream projections everyday except Sunday John Gerrard is an avant- garde and contemporary visual artist using the digital medium. Born in Dublin in 1974, he was part of some prestigious art residency programmes from Austria to Canada and was invited in 2009 to be a part of the Rijksakademie van Beeldende Kunsten residency in Amsterdam. His approach to producing his work is quite particular; not only does he evoke problematic topics of the contemporary society, he also uses the latest computer technology. Gerrard’s way of creating his art entails a combination of thousands upon thousands digital photographs with which he makes a digital simulation of certain scenes or places. He uses technology native to video games in order to achieve the effect of reality while his constructs are, in essence, artificial. It combines everything that is important to the artist, even if it does not exist, and that way creates the critical mass of information that makes what we see hyper-realistic and hyper-critical. From the 12th to the 17th March, at the Belgrade Irish Festival, we will get acquainted with the artworks, digital simulations will be played as a live stream in the city centre.